czwartek, 30 maja 2013

Ford Focus ST.

Moda na kompaktowe hothatch`e nie ustaje. Już za kilka tygodni pojawi się w salonach Golf GTI, chwilę po nim Kia pro_cee`d GT, a na końcu Skoda Octavia RS. Nie możemy jednak zapominać o samochodach, które już od jakiegoś czasu podbijają serca klientów na Starym Kontynencie. Do tej grupy z pewnością należy Ford Focus ST, z powodzeniem kontynuujący sportową tradycję swoich poprzedników. Ponadto, to obok Octavii jedyne auto w segmencie z nadwoziem kombi oznaczonym wiele mówiącym emblematem ST. My jednak wzięliśmy pod lupę mniej praktycznego i bardziej zawadiackiego hatchbacka. W stosunku do mniej charakternych odmian, stylizacja wersji ST przedstawia się znacznie bardziej rasowo. Osadzone na 18-calowych obręczach aluminiowych nadwozie zaopatrzono w inaczej uformowane zderzaki, nakładki na progi, a także wydatną lotkę przytwierdzoną do klapy bagażnika oraz centralnie umieszczony dyfuzor. Tak skonfigurowany samochód oferowany jest na 40 rynkach całego świata w identycznej specyfikacji zawieszenia, układu kierowniczego i hamulców. Oznacza to, że jeśli sprowadzimy Focusa ze Stanów Zjednoczonych lub z Kanady, otrzymamy tak samo jeżdżący egzemplarz jak w Europie. Ponadto, dla tego modelu przygotowano specjalną paletę lakierów, wśród których prym oryginalności wiedzie widoczna na zdjęciach pomarańcz. Widoczny z daleka Ford zdradza swe sportowe aspiracje emblematem ST z tyłu i znaczkiem z przodu przytwierdzonym pod reflektorem. W porównaniu z Volkswagenem Golfem GTI, wygląda zdecydowanie bardziej rasowo.

Ogrodowe meble.

Ogrodowe meble z technorattanu Autor:Szymon Machniewski2 Jednak ostatnimi czasy mają poważną konkurencję w postaci mebli z technorattanu – warto zatem dowiedzieć się na ten temat czegoś więcej. Wytrzymały splot Technorattan to tworzywo sztuczne, które wytwarzane jest z polichlorku winylu bądź z poliuretanu (ewentualnie z ich połączenia). Dzięki temu uzyskuje się niezwykle trwały splot, który wykazuje się bardzo dużą odpornością nie tylko na uszkodzenia mechaniczne, ale i na niezbyt sprzyjające czynniki atmosferyczne, w tym także na wilgoć (najtrwalsze są modele z poliuretanu). Z takich powierzchni łatwo jest usunąć wszelakie zabrudzenia, co w przypadku rattanu nie jest już niestety takie proste – np. zalanie go kawą czy herbatą skutkuje tym, że w danym miejscu rattan się odbarwia, innymi słowy ślad po plamie jest widoczny. Do utrzymania w czystości mebli z technorattanu wystarczy tymczasem miękka, zwilżona wodą szmatka. Nie są tutaj wymagane żadne specjalistyczne zabiegi konserwacyjne. Zalety technorattanu Meble z technorattanu to znakomite rozwiązanie dla tych osób, które mają problem z przechowywaniem mebli ogrodowych w okresie zimowym (brak miejsca). Technorattan jest na tyle wytrzymałym materiałem, że obniżone temperatury i śnieg nie są mu straszne.  Na dobrą sprawę takie meble mogą przez cały rok stać na zewnątrz. Jest również elastyczny, w związku z czym nie odkształca się, a poza tym łatwiej jest mu nadać przy wyplataniu mebli pożądane formy. Nie ma także ograniczeń co do kolorystyki. Niektórzy w tym momencie stwierdzą, że to i tak plastik, a plastik nie może być ładny. W tym akurat przypadku to się nie sprawdza, ponieważ renomowani producenci dokładają wszelkich starań, aby obok walorów funkcjonalnych te estetyczne nie były w żaden sposób zaniedbane. Interesujące wzornictwo to bez wątpienia ogromny atut nowoczesnych mebli ogrodowych z technorattanu. Przedrukowano z artelis.pl numer seryjny:51a74936-cda8-44a0-b2e9-16875bef4303

Prawidłowe zakiszanie paszy w belach.

Prawidłowe zakiszanie paszy w belach Autor:McHale Polska Do zwijania Balotów okragłych z zakiszaną zielonką stosuje się głównie prasy rolujące o stałej komorze prasowania. Ważną cechą pras zwijających, przydatną w procesie produkcji pasz jest przystosowanie pras zwijających do cięcia masy zielonki za pomocą zespołu noży umieszczonych w kanale transportowym maszyny. Pocięcie materiału roślinnego sprzyja zwiększaniu stopnia zagęszczenia bel i uformowaniu ich prawidłowego kształtu. Rozdrobniona przed zakiszaniem zielonka jest na ogół lepiej przyjmowana przez zwierzęta. Jeśli są przestrzegane właściwe zasady, to przechowywanie kiszonki w balotach ogranicza straty w porównaniu z silosami przejazdowymi i pryzmami. Nie obserwuje się również wyciekania soku z bel w trakcie ich przechowywania, dzięki czemu ogranicza się także zagrożenie dla środowiska naturalnego. Ponadto nie ma też strat powodowanych rozrzucaniem sianokiszonki, tak jak ma to często miejsce w przypadku jej wybierania z silosów. W porównaniu z silosami jest również mniejsze ryzyko pogorszenia jakości paszy, wynikające z kontaktu masy zielonki z powietrzem. Problemem może być koszt nabycia folii do owijarki do bel. Jednak pozytywy wynikające ze stosowania metody zakiszania w belach przyćmiewają koszty związane z zakupem folii. Jednak i w tym przypadku istnieje również możliwość redukcji kosztów związanych z utrzymaniem dwóch maszyn. Można skorzystać z alternatywnego rozwiązania, jakim jest praso-owijarka - maszyna przeznaczona do prasowania i owijania balotów. Niestety rozwiązanie to nie jest jeszcze tak rozpowszechnione wśród krajowych gospodarstw mlecznych. W przypadku zakiszania zielonej masy ze znacznym udziałem roślin o niskiej zawartości cukru pojawia potrzeba dodawania środków wspomagających proces zakiszania. Na ogół dodatki wspomagające zakiszanie nie stanowią uniwersalnego środka na wszystkie problemy związane z przygotowaniem paszy na drodze procesów fermentacyjnych. Przedrukowano z artelis.pl numer seryjny:51a7486b-87bc-477b-aeee-17215bef4303

sobota, 25 maja 2013

Mitsubishi Attrage - nowy sedan także dla Europy.

Mitsubishi zaprezentowało pierwsze zdjęcie całkowicie nowego modelu - światowego sedana o nazwie Attrage. Mitsubishi Attrage Auto, którego nazwa pochodzi od angielskiego słowa oznaczającego atrakcyjność, już w lipcu trafi na rynek w Tajlandii, następnie stopniowo będzie wprowadzane do sprzedaży w kolejnych krajach. Samochód ma być dostępny również w Europie, chociaż data premiery nie została jeszcze ustalona. Według japońskiego producenta główne cechy Mitsubishi Attrage to krótka przednia część nadwozia, która zapewnia dobrą widoczność do przodu, zwinność przy manewrowaniu i najmniejszy w klasie promień zawracania (4.8 metra), płynne proporcje bocznej części nadwozia, które nadają mu opływowy kształt i pozwalają stworzyć jedną z najbardziej przestronnych kabin pasażerskich w klasie oraz dynamiczna linia boczna, która wznosi się w kierunku tylnej części nadwozia. Mitsubishi Attrage napędzany będzie silnikiem 1.2 MIVEC, z układem zmiennych faz rozrządu, który współpracuje z manualną skrzynią biegów lub automatyczną przekładnią bezstopniową CVT. Średnie zużycie paliwa w pomiarowym cyklu mieszanym to około 5,5 l/100 km.

Botox, Zmarszczki mimiczne.

Witamy na stronach stworzonych specjalnie dla Ciebie! Właśnie tutaj odnajdziesz wskazówki co robić, aby na dłużej zachować młody wygląd, a tym samym pogodną twarz. Nasze strony adresowane są zarówno do kobiet, jak i do mężczyzn. Do osób dojrzałych, które pragną pozbyć się niechcianych zmarszczek i młodych ludzi, którzy pragną się przed nimi uchronić. Medycyna estetyczna zajmuje się zdrowiem człowieka w powiązaniu z wyglądem zewnętrznym, w tym przede wszystkim zdrowiem i kondycją skóry oraz procesem starzenia się skóry. To stosunkowo nowa i coraz bardziej ceniona dziedzina wiedzy. Korzystny wygląd zewnętrzny wpływa nie tylko na samopoczucie i postrzeganie samego siebie, ale także na nasze relacje z otoczeniem, na to, jak jesteśmy odbierani przez inne osoby. Gładka, pogodna twarz, zadbane ciało, zdrowy tryb życia, właściwy sposób odżywiania, pozwalają osiągnąć harmonię zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Istotnym czynnikiem wpływającym na wygląd twarzy są zmarszczki, w tym zmarszczki mimiczne. Wygładzenie tych linii złagodzi wyraz twarzy i pozwoli jej zachować młody a jednocześnie naturalny wygląd. To właśnie lekarze medycyny estetycznej informują swoich pacjentów jak dbać o skórę , jak zapobiegać powstawaniu zmarszczek i jak je wygładzać. W naszym serwisie polecamy gabinety, kliniki oraz instytuty urody w całej Polsce, w których specjaliści dermatolodzy, chirurdzy plastycy oraz lekarze innych specjalizacji udzielają porad i wykonują zabiegi z zakresu dermatologii estetycznej i chirurgii estetycznej. Zabiegi medycyny estetycznej przynoszą szybkie efekty a jednocześnie są całkowicie bezpieczne. Są przeznaczone w równym stopniu dla kobiet jak i dla mężczyzn. Pamiętajmy, że młody wygląd może być wizytówką każdego z nas!

Chevrolet Trax już w Polsce.

Znamy już polskie ceny nowego SUV-a Chevroleta. W naszym kraju Traxa będzie można nabyć za kwotę rozpoczynającą się od 59 990 zł. Za tą kwotę otrzymamy pojazd z silnikiem 1,6 l (115 KM), wyposażony w standardzie w ESC, TCS, BAS, 6 poduszek powietrznych, tempomat, system audio z 6 głośnikami oraz łączami Bluetooth, USB i Aux-in. Wszystkie wersje wyposażeniowe posiadają też gniazdko zasilania 230 V, pozwalające na ładowanie laptopa oraz innych urządzeń elektronicznych. W wyższych wersjach Trax oferowany będzie z technologią MyLink, która pozwala wyświetlać zawartość smartfona na zintegrowanym, 7-calowym wyświetlaczu dotykowym. MyLink zapewnia łatwy dostęp do osobistych list odtwarzania, galerii zdjęciowych, książki telefonicznej oraz innych danych zapisanych w pamięci. MyLink obsługuje również internetowe radio Tuneln, inteligentnego asystenta Siri Eyes Free oraz aplikację nawigacyjną BringGo. Oprócz silnika 1,6 Trax będzie dostępny z turbodoładowaną jednostką benzynową 1,4 (140 KM) oraz z wysokoprężnym motorem 1,7 (130 KM). Klienci do wyboru będą mieć wybór spośród wersji z napędem na przednią oś (FWD) oraz na obie osie (AWD). Wszystkie egzemplarze z manualną skrzynią biegów wyposażone będą w technologię Start/Stop. Ruszyło zbieranie zamówień na ten samochód. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów sprzedaży w czerwcu. Źródło: Chevrolet

VW Golf Variant już w Polsce.

W polskich salonach rozpoczęło się zbieranie zamówień na nowego Golfa Varianta. Pojazd charakteryzuje się o 100 l większym bagażnikiem w porównaniu z poprzednią wersją. Pierwsza generacja Golfa Varianta pojawiła się na rynku dokładnie 20 lat temu. Od tego czasu sprzedano 1,8 mln tych samochodów, które łączą sportowy charakter z wszechstronnością. Pojemność bagażnika wzrosła z 505 do 605 l, zaś po złożeniu tylnych siedzeń wartość ta wzrasta do 1 620 l (poprzednio 1 495 l). Stylistom udało się przenieść charakterystycczny kształt słupka C klasycznego Golfa na słupek D Golfa Varianta, dzięki czemu auto sprawia wrażenie smuklejszego, bardziej ekskluzywnego i bardziej sportowego. Jak wszystkie nowe Golfy, Variant posiada seryjnie montowany system Start-Stop i funkcję rekuperacji. Jako pierwsze kombi na świecie posiada hamulec multikolizyjny, który automatycznie przyhamowuje samochód po zderzeniu w celu redukcji występującej jeszcze energii kinetycznej. Na wyposażeniu standardowym znajduje się 7 poduszek powietrznych, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESC, klimatyzacja, poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego XDS oraz radioodbiornik z 5-calowym wyświetlaczem dotykowym TFT. Opcjonalnie można zamówić systemy wspierające kierowcę takie jak Front Assist, automatyczny tempomat ACC, asystent pasa ruchu i parkowania, układ rozpoznający znaki drogowe oraz systemy Infotainment i Entertainment. Pod maską montowane są dwie zupełnie nowe generacje silników. Jednostki benzynowe oferują 85, 105, 122 oraz 140 KM, natomiast wysokoprężne 90, 105 i 150 KM. W zależności od motoru stosowana jest 5 lub 6-biegowa skrzynia biegów albo przekładnia DSG. Cena nowego pojazdu rozpoczyna się od 65 490 zł (Trendline 1,2 TSI). Co istotne - skróceniu ze względu na przeniesienie produkcji do Niemiec uległ czas dostawy. Marka informuje też, że do dyspozycji klientów są jeszcze modele poprzedniej generacji. Auta nie można jednak zamawiać do produkcji - promocyjne ceny dotyczą samochodów znajdujących się na placach importera i dealerów. Źródło: Volkswagen ll/moto.wp.pl