niedziela, 30 czerwca 2013

Audi RS5 V8 Cabriolet.

Audi A5 osiągnęło ogromny sukces na całym świecie. Po dwudrzwiowej wersji, producent wprowadził do oferty nadwozie Sportback i kabriolet. W pierwszych miesiącach oferty, najmocniejszą wersją w katalogu była odmiana oznaczona symbolem S5 wspomagana kompresorem. 6-cylindrowy nie wystarczał jednak najbardziej wymagającym klientom, dla których przygotowano specyfikację RS5. W tym roku zadebiutowała ona w A5 z otwieranym dachem wykonanym z materiału. 450 koni mechanicznych przekazywane na cztery koła to propozycja dla żądnych wrażeń i nienagannego stylu kierowców. O ile odróżnienie "cywilnej" A5 od S5 nie należy do najprostszych zadań, o tyle od RS5 już tak. Nadwozie niemieckiego kabrioletu przygotowano z dbałością o najdrobniejsze detale. W klasie premium trudno o fajerwerki stylizacyjne, ale szereg elementów dodających autu dynamicznego wyrazu jest obowiązkowy. Prezentowane Audi otrzymało zestaw ospojlerowania z rasowym dyfuzorem skrywającym dwie owalne końcówki układu wydechowego, 20-calowe obręcz ze stopów lekkich z niskoprofilowymi oponami, srebrne lusterka i dyskretny napis na klapie bagażnika i grillu przypominającym plaster miodu. Ponadto, w przednich kloszach zadomowiły się LED-owe światła do jazdy dziennej i inteligentne biksenonowe reflektory. Co bardzo istotne podczas jazdy po nadomorskim bulwarze, dach można składać i otwierać, a czynność ta zajmuje odpowiednio 17 i 15 sekund. W razie nagłego ataku letniego deszczu, nie trzeba się zatrzymywać na poboczu. Środek RS5 to najwyższa jakość wykonania i wręcz szwajcarski pietyzm. Wyczynową wersję naznaczono kilkoma wyróżnikami w postaci oznaczenia modelu na spłaszczonej u dołu i świetnie leżącej w dłoniach kierownicy, lewarku zmiany biegów oraz obrotomierzu, aluminiowej podstopnicy i dwóch pedałów, a także dostępnych na życzenie głęboko wyprofilowanych foteli z rewelacyjnym trzymaniem bocznym, typowym dla samochodów przygotowywanych z myślą o torowej eksploatacji. Jeśli potrzebujemy nieco więcej komfortu, warto zastanowić się nad seryjnymi siedziskami lub typowo komfortowych fotelach widniejących na liście opcji. Czteroosobowe Audi w praktyce okazuje się być pojazdem wygodnym dla dwóch osób. Dostęp do kanapy nie należy do najłatwiejszych, a ilość miejsca przed kolanami i nad głowami przy zamkniętym dachu nie zachęca do długich podróży. Poza tym, chcąc szybko pokonać trasę w słoneczny dzień z wiatrem we włosach, należy założyć windshot uniemożliwiający podróżowanie z kompletem pasażerów na pokładzie. Jego niepodważalną zaletą jest znaczna reedukacja powietrza wpadającego do kabiny. W przypadku, gdy materiałowe poszycie znajduje się nad naszymi głowami, pojemność bagażnika wynosi przyzwoite 320 litrów. Gdy tylko uruchomimy automatyczny mechanizm za pomocą przytrzymania przycisku zlokalizowanego między fotelami, jego litraż zmniejszy się o 60 jednostek, oferując wciąż miejsce na jedną walizkę lub codzienne zakupy. Z myślą o wymagających klientach segmentu premium, producent nie zapomniał o niekończącej się liście wyposażenia. Do bazowej ceny z powodzeniem możemy dodać 100-150 tysięcy złotych na zestaw dodatków podnoszących wygodę codziennej eksploatacji. Do najciekawszych należy system nagłośnienia Bang&Olufsen, multimedialny zestaw z ciekłokrystalicznym ekranem i adaptacyjne zawieszenie z czterema trybami pracy do wyboru. Pod maską prezentowanego kabrioletu kryje się dobry znajomy obecny w modelach RS4 i RS5 coupe. To wolnossąca jednostka o pojemności 4,2 litra. 8-cylindrowy silnik generuje 450 koni mechanicznych przy 8250 obr./min i 430 Nm w przedziale 4-6 tys. obr./min. Napęd na obie przekazywany jest za sprawą 7-stopniowej przekładni automatycznej S-Tronic wyposażonej w dwa sprzęgła. Mimo słusznej masy własnej, Audi osiąga pierwsze 100 km/h w 4,9 sekundy i rozpędza się do 250 km/h (wartość ograniczona elektronicznie). Po uiszczeniu odpowiedniej opłaty w salonie, możemy zwiększyć maksymalną prędkość do 280 km/h. W standardzie otrzymujemy zawieszenie obniżone o 20 milimetrów, a na liście opcji znajdziemy sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Świetne wyważenie pojazdu sprawia, że wykorzystanie potencjału jednostki napędowej należeć będzie do największych przyjemności, której wtóruje piękny, basowy pomruk dobywający się z czeluści układu wydechowego. Benzynowy motor ochoczo reaguje na operowanie pedałem akceleratora już od najniższych szybkości obrotowych. Po ustawieniu komputera w tryb Dynamic, doznania akustyczne skutecznie informują wszem i wobec, że mamy do czynienia z rasowym sportowcem. Bardzo precyzyjny układ kierowniczy pozwala z dużą prędkością pokonywać ciasne zakręty, natomiast układ jezdny umożliwia wprowadzenie auta w kontrolowany poślizg. Warto jednak szukać równych nawierzchni, gdzie RS5 czuje się najlepiej. Podziurawiony asfalt ogranicza komfort resorowania i wywołuje wyraźną nerwowość sztywnej konstrukcji. Poza tym, na uszkodzoną oponę możemy czekać nawet kilka tygodni, bo niewiele magazynów w Polsce oferuje od ręki ogumienie w rozmiarze 275/30 R20. Jeżdżąc umiarkowanym tempem, niemiecki kabriolet odwdzięczy się zużyciem paliwa na poziomie 13 litrów w cyklu mieszanym. Wystarczy mocniej dociskać prawą nogę do podłogi, aby wzrosło ono nawet do 20 litrów. Dynamiczne sprinty spod świateł zaowocują zużyciem na poziomie 30-35 jednostek, ale kto by się tym przejmował? Za bazową odmianę RS5 z otwieranym dachem zapłacimy 434 970 złotych. Bez dwóch zdań, należy zaopatrzyć nasz wymarzony egzemplarz w niezwykle skuteczne, ceramiczne tarcze hamulcowe i adaptacyjne zawieszenie. Dalsza konfiguracja zależna już będzie od naszych indywidualnych preferencji, ale powyższa kwota z łatwością przekroczy 530 tysięcy, jeśli tylko zdecydujemy się na kilka elektronicznych gadżetów. Szukając nietuzinkowego samochodu o fantastycznej linii nadwozia, materiałowym poszyciem składanym i rozkładanym przy użyciu pilota i świetnymi właściwościami jezdnymi, prezentowane Audi okaże się strzałem w dziesiątkę. AUDI RS5 V8 CABRIOLET - DANE TECHNICZNE Typ silnikaV8, benzynowy Pojemność silnika cm34 163 Moc KM / przy obr./min450 / 8 250 Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min.430 / 4 000 – 6 000 Skrzynia biegówautomatyczna, 7 - stopniowa Prędkość maksymalna km/h250 Przyspieszenie (0-100 km/h) s4,9 Zużycie paliwa: Dane producenta (miasto/trasa/średnie)14,6 / 8,5 /10,7 Dane z testu (miasto/trasa/średnie)20,8 / 12,4 / 15,9 Pojemność bagażnika min./max. / l260 / 320 Wymiary (dł./szer./wys.) mm4 649 / 1 860 / 1 380 Cena wersji podstawowej w zł434 970 Cena testowanego modelu w zł560 500 Plusyświetne właściwości jezdne, bardzo wysoka jakość materiałów wykończeniowych, możliwość składania i rozkładania dachu podczas jazdy, dźwięk silnika V8 Minusyprzeciętna ilość miejsca na nogi i nad głową z tyłu, ograniczona funkcjonalność

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz